2 aug. 2015

247. Eget tema: Utgående




17 kommentarer:

  1. Gör en ny kommentar... stavade visst som en kråka :)
    Utgående... javisst - men vad är det för slags bräda? Det kan ju inte vara en surfbräda... en paddel i handen, inget segel och inga vågor... jag är nog korkad... förlåt min dumma fråga!
    Fin bild i alla fall och ett bra eget tema som kan tolkas på många sätt... och det är kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anki :) Tack! Jag vet inte vad det är för bräda?! Här är det på Marsstrand, men jag har sett dem i vallgraven i Göteborg också. Man står upp på en bräda och paddlar helt enkelt. Måste vara svårt att hålla balansen tänker jag, men det ser väldigt lätt och lugnt och skönt ut!

      Radera
    2. Hej! De kallas SUP eller SUP-ar, och det kommer från Stand Up Paddle-board. Lanserades i Usa och nådde sverige 2014, eller året före. I Usa har de blivit jättepoppis och man anordnar race också. Steget till sup var nog inte långt med tanke på surfbrädorna och ökad räckvidd med en lång paddel.... De är mkt stadigare/bredare än surfbrädor.

      Radera
    3. Tack Nettan! Första gången jag såg dem var i år, här i Göteborg. Ser roligt ut! Har du provat?

      Radera
  2. Tycker det ser livsfarligt ut! Men bra bild till temat fick du! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki :) Javisst ser det lite läskigt ut! Här åkte hon utåt havet, men jag såg henne komma tillbaka in i hamn igen, så det gick bra iallafall. Såg ganska skönt och avkopplande ut också!

      Radera
  3. Fin bild med molnen och henne ensam på havet, men skönt att du såg henne komma tillbaka! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta! Och tack för att du är så flitig att kommentera, gör mig alltid glad och varm om hjärtat :)

      Radera
  4. Härligt tema och en spännande bild som väcker frågor. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag tycker också det ser spännande ut, som att gå på vatten :D Ha en fin vecka!

      Radera
  5. Du och jag havet. Härlig frihetskänsla i bilden!

    SvaraRadera
  6. Inte så lätt som en del får det att se ut :) Men vilken känsla det måste vara när man behärskar det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där vill man ju prova! Men känns lugnare och tryggare i Vallgraven här hemma i Göteborg, där det ju bara är Paddan man kan stöta på i stort sett :D Marstrands farvatten är ju väl trafikerat!

      Radera
  7. Ut på vida havet, den lilla figuren :) Bra mångtydigt tema och fin tolkning.

    SvaraRadera
  8. Rolig tolkning av temat. Tycker killen/ tjejen ser lite övergiven ut ensam ute i vattnet. :) Fin bild.

    SvaraRadera
  9. Tack för intressanta och tankeväckande kommentarer :)

    SvaraRadera