6 feb. 2015

54. Amputerad



15 kommentarer:

  1. Även om något saknas är bilden mycket fin. Vackert i svart / vitt.

    SvaraRadera
  2. Oj, stackare. Men känns bättre med en sådan amputation än en på verklig människa... Vacker bild ☺

    SvaraRadera
  3. Vacker bild med fint skärpedjup. Nyfiken, vad har du för kamera och vad använder du för objektiv? Du fotat så himla vackra bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne, vad glad jag blir :) Jag har en Nikon D90 och har använt samma objektiv till alla mina bilder här i år. Nikkor 35 mm f/1.8G. Ett mycket prisvärt objektiv, som passar bra i många situationer. Har ett allroundobjektiv också, men det använder jag inte så ofta. Funderar på att köpa ytterligare ett objektiv eller nytt kamerahus, så tar gärna emot tips och funderingar på vad som kan vara lämpligt!

      Radera
    2. Kul att höra att de var ett Nikon 35 mm f/1.8G då jag funderat på att köpa just ett sådant. Jag har använt mitt macro objektiv mycket Sigma EX 105/2,8 DG. Jättebra, men dock lite tungt att bära med sig. Funderar också på ett nytt kamerahus, men har svårt att välja...

      Radera
  4. Snyggt foto... perfekt till temat!

    SvaraRadera
  5. Snygg bild. Snyggt skärpedjup och en bild som gör sig bra i svartvitt.

    SvaraRadera
  6. Tack :) Det är inte vanligt att man blir glad, när man hittar trasiga saker i bildsalen, men i denna såg jag genast ett tema :D

    SvaraRadera
  7. Snygg med svartvitt!

    SvaraRadera
  8. Så vackert! Jag gillar skärpedjupet och att bilden är svartvit. Stilrent och snyggt.

    SvaraRadera
  9. Äsch, jag hade ju tänkt fota MIN docka. Han har tappat armen, han. Men jag får väl fundera ut nåt annat då. :)

    SvaraRadera
  10. Gisses vad händer! Nu försöker jag en tredje gång!
    Du har sån tur och ramlar över lösningar såsom denna å detta var inte första gången!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  11. Du är så inspirerande med dina fyndiga tolkningar.

    SvaraRadera