2 okt. 2014

310. Ordspråk



10 kommentarer:

  1. Gräset är grönare på andra sidan?

    Men jag säger som en före detta chef:"Gräset behöver inte vara grönare på andra sidan om man vattnar sin egen sida" Klokt tycker jag:=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad härligt att du såg det direkt! Var lite osäker på om det var för långsökt och att jag kanske borde skrivit ut själva ordspråket också :) Håller fullständigt med din f d chef! Klokt!

      Radera
    2. Underbart att du bara lät fotot visa Ordspråket!!! Kram ;D

      Radera
  2. Så kan det ju tyckas men oftast ligger problemet någon annanstans. Chefens talesätt sammanfattade det väl :) Bra att vi får tänka själva ;)

    Tack för din fina kommentar hos mig. Min spontana tanke var... ..men det är ju du som fotar så härliga bilder :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin bild till temat. Perfekt ju! :)

    SvaraRadera
  4. Glömde svara på din fråga. Jo, det är ett konstverk som finns en bit utanför Umeå. En kyrka i spegelglas, mycket fin. :)

    SvaraRadera
  5. Fin bild som speglar ordspråket väl.

    SvaraRadera
  6. Smart tolkning. Fin bild.

    SvaraRadera
  7. Fin bild som passar till ordspråket.

    SvaraRadera
  8. Så passande att mata hästen med gräs från andra sidan.

    SvaraRadera