2 okt. 2014

310. Ordspråk



10 kommentarer:

  1. Gräset är grönare på andra sidan?

    Men jag säger som en före detta chef:"Gräset behöver inte vara grönare på andra sidan om man vattnar sin egen sida" Klokt tycker jag:=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad härligt att du såg det direkt! Var lite osäker på om det var för långsökt och att jag kanske borde skrivit ut själva ordspråket också :) Håller fullständigt med din f d chef! Klokt!

      Radera
    2. Underbart att du bara lät fotot visa Ordspråket!!! Kram ;D

      Radera
  2. Så kan det ju tyckas men oftast ligger problemet någon annanstans. Chefens talesätt sammanfattade det väl :) Bra att vi får tänka själva ;)

    Tack för din fina kommentar hos mig. Min spontana tanke var... ..men det är ju du som fotar så härliga bilder :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin bild till temat. Perfekt ju! :)

    SvaraRadera
  4. Glömde svara på din fråga. Jo, det är ett konstverk som finns en bit utanför Umeå. En kyrka i spegelglas, mycket fin. :)

    SvaraRadera
  5. Fin bild som speglar ordspråket väl.

    SvaraRadera
  6. Fin bild som passar till ordspråket.

    SvaraRadera
  7. Så passande att mata hästen med gräs från andra sidan.

    SvaraRadera