26 feb. 2015

81. Upplysning



17 kommentarer:

  1. Å så färgglatt och fint. Ett fint mörkerfoto:=)

    SvaraRadera
  2. Bra fångat med så mkt upplysning i samma foto. Mycket att titta på :) och snyggt med blänket till vänster - cirkeln blir komplett. En sak jag undrat över - varför blir grön-ljuset blått i våra kvällsfoton? Vet du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nettan! Det har jag aldrig tänkt på, att grön-ljuset blir blått...är det alltid så i kvällsfoton? Nu blev jag jättenyfiken på varför...någon annan som vet?

      Radera
    2. Snyggt foto. Nu blev jag nyfiken Nettan det har jag aldrig sett eller tänkt på .

      Radera
  3. Kameran och ögonen har inte samma spektra enligt Gubben som typ svartvit TV är gul&blå i verkligheten på vissa ställen lägger man till kompensation på färger vi vill uppfatta med ögat men det görs inte i kameran! Har ofta råkat ut för skillnaden i färger jag ser och vad kameran uppfattar! Virrig förklaring men misstänker han har rätt! ;-)))
    Foto blev läckert och härligt med alla detaljer vare sej det är grönt eller blått!!! Kram ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack BatongAmanda! Spännande läsning, speciellt nu när den där guldvita eller blåsvarta klänningen härjar i allehanda medier :) KRAM!

      Radera
  4. Snyggt det blev mycket att titta på i bilden

    SvaraRadera
  5. Läcker kvällsbild med djup!

    SvaraRadera
  6. Läcker bild med alla ljus och upplysningar till trafikanter :)

    SvaraRadera