3 apr. 2015

118. Trångt



8 kommentarer:

  1. Fotografiet är taget strax efter Rosas kastrering (sterilisering) för ett par månader sedan, när hon bar tratt i ett par dagar. Här ligger hon och sover. Jag tycker själv fotot är lite skrämmande, så vill tillägga att allt gick bra :)

    SvaraRadera
  2. Funderade först hur bilden var tagen, men efter att ha läst din förklaring förstår jag! Att ha tratt är inte roligt, men ett måste. Skönt att allt gick bra. Fin och annorlunda bild.

    SvaraRadera
  3. Funderade länge, men fick förklaringen här ovan...
    Annorlunda tolkning... skönt att hon inte behövde ha tratten så länge och att hon mår bra :)

    SvaraRadera
  4. Så braatt du förklarade läget. Blev liiite orolig först men ser att hon tar det lugnt med har tratt runt huvudet :)

    SvaraRadera
  5. Lite skrämmande bild! Att ha tratt är deprimerande! Jag hade en katt en gång som var pollenallergisk (!) och fick ha tratt en vecka varje vår, tills dosen av cortison hjälpte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker själv den är lite skrämmande, var lite tveksam till att publicera den, men den beskriver väl känslan av oro när någon nära inte mår bra och trångt var det i tratten :) Det blev en body efter ett par dag istället, vilket fungerade bättre! Katt med pollenallergi!!! Visste jag inte var möjligt, men vad bra att det finns medicin :)

      Radera
  6. Såg inte tratten utan fick känslan av ett nät! Och visst är det skrämmande vissa gånger som min döda domherre men så tänkte jag på Långfredagen!
    Men Du fick med temat och det blev bra sen gjorde det sitt med din förklaring denna gång för vissa saker omkring oss är skrämmande!!! Kram ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tänkte jag inte på! Att din domherre var på Långfredagen, så symboliskt det blev! Stor kram :)

      Radera