13 feb. 2014

66. Välbesökt



7 kommentarer:

  1. Café? Bar? Ser lite gammaldags ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Draken är en biograf i Göteborg, som hade sin första premiär 1956 :) Den upphörde med vanliga biovisningar 1995, och ägs numer av "Drakens vänner" och är bl a värd för Göteborgs filmfestival :) Välbesökt i många år!

      Radera
  2. Men vad kul att det finns en biograf i Göteborg också med det namnet för det fanns en biograf med det namnet också här i STockholm. Gick ofta på den på 1970-talet.Skylten finns kvar i nyskick, men som sagt, inte biografen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, det visste jag inte! Här på Draken i Göteborg var jag nog mest på 80-talet och numer har bland annat Skolbio föreställningar här, så det har blivit en del besök med mina elever :)

      Radera
  3. Ja, jag tänkte väl att det hade med filmfestivalen att göra.

    SvaraRadera
  4. De senaste åren har jag mest varit där och sett skolbio med mina elever :) Men när jag var yngre, var det favoritbion! Vacker sal och stor filmduk :)

    SvaraRadera