4 mars 2013

72. Mars



24 kommentarer:

  1. Vilka roliga och färg-glada som jag aldrig sett förut. Härligt uppiggande bild!

    SvaraRadera
  2. Är som ett STORT Frågetecken till den helt underbara varelse!!! Helt sköna bilder och underliggande meningen med din Mars-bild med hopp om vår!!! BamseKram ;D

    SvaraRadera
  3. Så härligt att se att nånting börjar blomma. Det är hopp om vår! Undrar vad det är för växt?

    SvaraRadera
  4. Jag har ju inte en aning om vad det är för växt! Men det växer 10 meter från min portuppgång, så jag skall kika vidare under året och se vad det blir av den :D

    SvaraRadera
  5. Tror det kanske är trollhassel,dekorativa är dom i alla fall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica! Jag googlade på Trollhassel och de ser ut sådär!

      Radera
  6. Trollhassel, Hamamelis
    Redan i februari-mars, långt innan bladen har en tanke på att veckla ut sig, fylls grenarna av eleganta frosttåliga blommor. De har ett originellt utseende med tunna, ofta lite krulliga kronblad. Beroende på sort kan blommorna vara gula i varierande nyanser eller gulröda. Ofta har de en mild och fin doft.

    SvaraRadera
  7. Så där ser då inte min trollhassel ut! Kan jag skicka över den på en lektion? De där är ju coola juh!

    SvaraRadera
  8. MEN så häftiga! Har aldrig sett nåt liknande! Kul att någon visste vad det var. Hade gissat på pastablomma annars. ;)

    SvaraRadera
  9. Fantastisk, älskar ditt sätt att redigera bilderna :)

    SvaraRadera
  10. Tack! Som små solar i senvintern. Påminner mig om rivet apelsinskal :D

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att redan se en blommande buske. Gillar trollhassel, har också en men den vanliga sorten. Har skrivit upp "hamamelis" och ska se om jag hittar en i år. Vill ha... vill ha :D

    SvaraRadera
  12. Trolhassel - trolleri! Tänk vad naturen kan.

    SvaraRadera
  13. Oj så vackert. Färgklickar som bryter fint mot det brun, grå, vita:) snyggt!

    SvaraRadera
  14. Små utropstecken i allt det grå och vita som gör att bina hittar fram! En rolig, solig bild.

    SvaraRadera
  15. Wow snyggt har aldrig sett någon sådan. Jätte fin

    SvaraRadera
  16. Vilken fin trollhassel! Jag tror mig ha sett en sådan i botaniska trädgården när jag pluggade i Lund för tio år sedan. Ger hopp om varmare tider!

    SvaraRadera
  17. Oj den där har jag aldrig sett förut. Vad snyggt

    SvaraRadera
  18. oj, va härligt, trodde först det var fejk, någon slags garnnystan! Läckert du har lagt skärpan på bilderna!

    SvaraRadera
  19. Såg att du fått veta vad det är ....trollhassel är fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  20. Sån härlig bild av trollhasseln!

    SvaraRadera
  21. Oj så fint - redan!

    SvaraRadera
  22. Oj vad vackert! Fint fångat! :)

    SvaraRadera
  23. Tack alla för era kommentarer :) Gick förbi Trollhasslen idag och den såg lite frusen och hängig ut! Skall bli spännande att se vad som händer :)

    SvaraRadera