18 apr. 2013

119. Elegant



10 kommentarer:

  1. Mycket elegant, har du stått för denna skapelse? jag gissar på att det är glass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är dessvärre inte jag som gjort denna eleganta skapelse :) Det är från ett café i Göteborg och det är en blåbärsmousse-bakelse!

      Radera
  2. Så flott!
    Ja, det finns mycket att se i Helsingfors om man är intresserad av arkitektur, 1800-tal, jugend mm. Nästa gång ska jag leta reda på någon bok om stadens arkitektur och ha som handledning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, Helsingfors verkar vara en spännande stad! Har velat åka dit för att besöka vänner länge nu, men har inte blivit av!

      Radera
  3. Jag fick nöja mig med en chokladboll som det nu heter. Men det sitter fint till kaffet nu på rasten. Men denna ser ju mycket god ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chokladboll är väldigt gott också! En favorit :D

      Radera
  4. Snygg Blåbärsmousse synd bara att de inte hade fat som gjort den ännu mera rättvis, små fyrkantiga typ! Nu kliar det i fingrarna att göra liknande form på glass. Ser ut att vara vit chokladsnurr uppepå verkligen elegant! Bakom är det också nått spännande man skymtar!!! Bamsekram och hoppas din dag inte lika blöt som min ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken miss med fatet! Håller fullständigt med! Det som skymtar därbakom publiceras senare idag :D Då byter jag fokus till en italiensk godsak!

      Dagen startade med mycket väta, men blev bättre allteftersom! Väldigt blåsigt fortfarande dock. Typiskt Göteborgsväder...och aprilväder! Bamsekram tillbaks :D

      Radera
  5. Väldigt snyggt och stiligt. Perfekt till temat.

    SvaraRadera