6 jan. 2015

10. Bulb



28 kommentarer:

  1. Så häftigt det blev! Har aldrig testat bulb... vet inte ens om det finns på min kamera.
    Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Fick söka på internet om vad bulb är. Nu vet jag. Din bild visar helt klart en bulb.

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag googlade också Bulb :) Har aldrig använt funktionen på min kamera, utan valde ett Bulb-motiv istället. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Snygg bild och fyndig tolkning! Hur fick du den att bli så utan bulbfunktion? Riktigt läckert :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne-Lie! Lampan ser helt enkelt ut sådan :)

      Radera
  5. Jag har undrat men ännu inte hunnit googla, har sett funktionen på kameran och får kanske anledning att testa den nu....

    Snygg bild med de glödande trådarna.

    SvaraRadera
  6. Snyggt jag får läsa på om detta.

    SvaraRadera
  7. Tack Åsa och Nina! Skall bli spännande att se tolkningarna här i utmaningen av detta tema och klura på när det är lämpligt att använda bulb-funktionen. Såg att någon har ett fyrverkeri fotograferat med ovannämnda funktion.

    SvaraRadera
  8. Gammal stil på lampor är ju så snygga - vackert när man ser den glödande tråden!

    SvaraRadera
  9. Vilken spännande glödlampa!

    SvaraRadera
  10. Vilken kreativ lösning.....tycker det är en snyggare lösning på temat än vad det "riktiga" bulb är....är liksom inte riktigt intresserad av det temat såsom tanken är med det...jo jag har det absolut på båda mina kameror och jag grejar det absolut, men det är liksom inte "min grej"......ja ja vi får se vad jag gör med det temat.

    SvaraRadera
  11. Snygg lösning. Det är jag som hade temat som ett av mina förra året.. Bulb är bra när man vill fota fartränder och fyrverkerier. Även när man vill ha oskärpa på sina bilder. Man hittar det på M- läget när man rattar åt ett håll till max.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Funderade just på hur det såg ut förra året och hur jag hittade inställningen på min kamera. Detta skall jag prova under året! Brukar använda de halvautomatiska inställningarna (P, A och S på min Nikon), men har inte vågat mig på M-läget ännu :)

      Radera
  12. Tack för alla härliga kommentarer :D

    SvaraRadera
  13. Fiffig tolkning och snyggt foto
    Anki F

    SvaraRadera
  14. Vacker glödlampa med lysande trådar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annette :) Jag funderade på att använda tema glöd ganska länge innan jag slutligen bestämde mig för Bulb-temat.

      Radera
  15. Läckert foto! Häftigt när man ser glödtrådarna så där!

    SvaraRadera
  16. Jättefin bild och fint skuret!

    SvaraRadera
  17. Så snyggt med glödtrådarna!

    SvaraRadera
  18. Läcker bulb, tycker om när trådarna glöder. Bulb kan vara flera saker och just den här hade jag glömt bort. Tänkte på lökar förutom blixt. :)

    SvaraRadera
  19. Håller med! Trådarna är verkligen fina!

    SvaraRadera
  20. Vacker fångat tema och hoppas bli bättre så jag kan testa temat när Gubben är hemma nån mörk kväll!!! Kram ;D

    SvaraRadera