25 jan. 2015

39. Döskalle



22 kommentarer:

  1. Cool ring och snygg skärpa!

    SvaraRadera
  2. Fint foto med härlig färg toning !

    SvaraRadera
  3. Snygg färgton i bilden och fint med det kort skärpedjupet.

    SvaraRadera
  4. Fint foto med snygga färger <3

    SvaraRadera
  5. Bra bild - vinkel och en känsla av "apropå"! :)
    Sv: Rosen är gjord i någon sorts vit lera ... man kan se fingeravtrycken av skaparen som rosenbladens ådror :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva :) Din ros var jättefin och snyggt fotograferad förstås, blev så nyfiken på materialet, som jag kände igen, men inte kunde placera. Nu föll det på plats!

      Radera
  6. Vad fint med skärpan som sätter fokus precis på ringen. Sepian framhäver känslan i fotot. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  7. Vacker färgton i fotot!

    SvaraRadera
  8. Även jag hade tänkt fota en ring till detta tema. Du hann före, men blir nog ringen ändå. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är min vän Malins ring, blir spännande att se din också Anki :) Det är alltid roligt att se andras tolkningar, oavsett om motivet är detsamma eller ej! Tänk så många liknande bilder vi har på morrhår och mugg t ex, men alla unika och fina på sitt sätt!

      Radera
    2. Jag håller med. Vissa teman som har mindre tolkningsutrymme ser jag fram emot, för att se hur samma motiv fotas olika av olika personer. Det lär man sig mycket på :)

      Radera
  9. Där satt den! En självklar dödskalle när man väl ser den. Fin komposition med korsande händer och fin skärpa. Det är ett lugn över bilden som jag gillar.

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Men jag undrar, har du funderat på att beskära den så att den ljusa "fläcken" i högerkanten tas bort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Nej, det har jag inte tänkt på Claes! Nu när du säger det, låter det som en god idé. Det måste jag testa :)

      Radera
  11. Ett snuggt sätt att fixa temat på!

    SvaraRadera
  12. Skönt avslappnat foto med en ring av flera ändå fokus på den viktigaste!!! Kram ;D

    SvaraRadera