3 jan. 2015

2. Filmrulle



40 kommentarer:

  1. Ett foto som har något att berätta. Fint med skuggan på bordet.

    SvaraRadera
  2. Fint med det rödgula som återkommer i hela bilden. Tycker om skuggan på bordet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie :) Det är tidningen Foto som ligger i bakgrunden, skall kika i den i dag!

      Radera
  3. Åh, så skönt med digitala kameror. Förr skulle man stå i beckmörker och pilla in filmen i framkallningsdosan och hoppas på att den kom rätt i spåret och sedan hoppas att framkallningen blev bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken skillnad den tekniska utvecklingen gjort!

      Radera
  4. Snyggt ja dessa minns man och hur man väntade på sina bilder skulle komma i brevlådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina :) Ja, det var med spänd förväntan man kikade igenom sina 24 eller 36 nyframkallade foton :D

      Radera
  5. Allt var inte bättre tidigare ;) Gillar färg och ljussättningen.

    SvaraRadera
  6. Tänk att du har en kvar. Jag får leta i mina gömmor för att se om det finns nån kvar här också som väntar på att bli temabild:=) Härligt ljus och fina färger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kerstin :) Jag hittade 4-5 rullar i kylskåpet, som jag av outgrundlig anledning haft svårt att göra mig av med! Tänk att jag igår under ett par timmar tog minst lika många foton som fick plats på de rullarna :)

      Radera
  7. De hittar man ju inte i var mans hem längre precis :)

    SvaraRadera
  8. Härliga minnen till det temat.
    Gillar att du fått färgerna, i bilden, att kännas lite som ett negativ. :)

    SvaraRadera
  9. Ah, en hederlig gammal filmrulle!
    Vilka minnen. Så jobbigt det var med alla bilder som skulle ramas. Men kvaliteten var oöverträffad.

    SvaraRadera
  10. En sån äger jag inte längre... inte något jag sörjer till vardags då jag älskar möjligheterna med det digitala. Men du har fått mig att sakna dem lite med den underbara färgsättningen och skuggspelet!

    SvaraRadera
  11. Nostalgi :)
    Undrar om inte jag har någon rulle liggande i någon gömma.

    SvaraRadera
  12. Vilken bra tolkning av temat.....:) och en väldigt fint komponerad bild!

    SvaraRadera
  13. Som någon sa här ovan..Nostalgi. Jag vet inte hur många som jag har framkallat i mörkrummet. Det var kul och svårt. Lite annorlunda nu med alla redigeringsprogram

    SvaraRadera
  14. Tack för alla härliga kommentarer :) Ljuset (och skuggorna) kommer från julgransbelysningen!

    SvaraRadera
  15. Jag har nog kvar i min kamera från en resa för 10 år sedan till NZ som inte blivit framkallad! Tänk vad fort utvecklingen har gått det är lite som man vill släppa ut ett ankare för att sakta ner farten!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  16. Hade en filmrulle som låg här hemma i flera år, men nu har jag kastat den...skulle jag ju inte gjort...

    SvaraRadera
  17. Fina mustiga färger, snyggt ljus och skuggan av filmrullen som pricken över i :)

    SvaraRadera
  18. Jättesnyggt foto, gillar skuggan. tänk det var ändå inte så jättelänge sen man använde dessa fotorullar :)

    SvaraRadera
  19. Snyggt...och jo jag har också några rullar kvar ;-) som kommer till användning så småningom i denna fotoutmaning. Tänk alltid får man någon nytta av det man sparar :-)))

    SvaraRadera
  20. Härligt foto. Önskar att jag hade haft några rullar kvar som kuriosa.
    Birgitta O

    SvaraRadera
  21. Bra att spara på saker och ting :) Härlig bild... sköna färger!

    SvaraRadera
  22. Vilka minnen man får. Fick mig att tänka på att det är många barn som låst in sig på sina rum och fotat loss på alla fina leksaker. Eller kanske en och samma leksak, favoriten. Föräldrarnas förtvivlan för att de sen löst ut bilderna på leksaksbilarna och fått betala flera hundra kronor. Digitalkamerans intåg var nog inte så dumt :)

    SvaraRadera
  23. Nostalgi fint fångad! Skuggorna gör en rätt simpel sak spännande Det retar mig att jag tror jag slängde de sista filmrullarna som stog i matkällaren i höstas.... Får ge mig ut och köpa en svartvit och stoppa i den analoga kameran :)

    SvaraRadera
  24. Tack för fina kommentarer :) Alltid spännande att läsa tankar kring fotografier!

    SvaraRadera
  25. Allting annorlunda, allting samma. Om några år får vi ta en bild på ett USB-minne och finna det som historisk kuriosa. Tänk vad omständligt att behöva ansluta till en datormaskin för att kunna se bilden ;) Förträfflig bild!!!

    SvaraRadera
  26. En gammal filmrulle. Har funderat hur jag ska tolka det här temat.

    SvaraRadera
  27. Gillar färgsättningen, den ger en varm lite "äldre" känsla. Jag har på senare tid experimenterat med en gammal analog kamera - spännande.

    SvaraRadera
  28. Tack för alla spännande kommentarer!

    SvaraRadera
  29. Så fint du fotat filmrullen, och man ser skuggan i bordet...

    SvaraRadera
  30. Jag har funderat på om jag har någon gammal rulle men...tror inte det. Snygg bild!

    SvaraRadera
  31. Nostalgi! En riktig filmrulle! :) Länge sedan jag använde en sån. :) Snyggt!

    SvaraRadera