6 feb. 2013

46. Trappa



20 kommentarer:

  1. ...som leder rätt in i väggen. :D Rolig!

    SvaraRadera
  2. Är det så där man går in i väggen? ;=))

    SvaraRadera
  3. Tänkte precis samma sak som de andra. Vart leder den egentligen ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja, det kan man verkligen fråga sig :D Jag tänkte först använda temat ändpunkt, men så såg jag att det var ytterligare en trappa i bakgrunden, så då fick det bli trappa(or).

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig trappa. Fick också titta ett tag och undrade. Kul med lite huvudbry.

    SvaraRadera
  6. men oj! Är det Harry Potters trappa?! :-))

    du har nästan nästan rätt om min abstrakta bild....en bordslampa av metall - inte glas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, Harry Potters trappa är det förstås :D Metall..hmm...får kolla igen! Såg jättesnygg ut, lampan!

      Radera
  7. Jag grunnar det är nått som sitter djupt inne får bara inte fram det! Det kommer, det kommer!!! ;)
    För trött för att tänka klart Skotte å jag har jobbat,
    Kram Godnatt! ;)

    SvaraRadera
  8. Mycket roligt finns att upptäcka och jag tror man gör det tack vare kameran.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monica! Jag tänkte precis på det igår. Trappan har funnits där förmodar jag sedan jag flyttade in i närheten, för 16 år sedan!!! Och jag upptäckte den inte förrän i söndags, när jag gick på fotopromenad. Har gått förbi den otal gånger!

      Radera
  9. En trappa som leder ingenstans, trevlig med en annorlunda vinkel på ett "lätt" tema.

    SvaraRadera
  10. Fint fotat jag gillar perspektivet!

    SvaraRadera
  11. Undrar var den trappen leder.... :) Den kan man hitta på många sagor om.
    Kul bild :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé! Kan jag använda i skolan :)

      Radera
  12. Kul! Undrar varför det blev så där?

    SvaraRadera
  13. På färgskiftningarna i tegel och grund, ser det ut som om de helt enkelt byggt igen porten till en trappuppgång...förstår inte varför de behöll trappan dock :D

    SvaraRadera
  14. Tror det suttit en Inspektionslucka för grunden och på insidan ser det likadant ut. Sitter i huvudet att trappan inte använts som trappa utan mera ställa ifrån sej vid ut och ingång. Med nya tider och bus så blev det ett ventilationshål istället och ingång någon annanstans men trappan kan fortfarande användas på insidan! Vanligt var att uteliggare mfl använde dessa en tid tillbaka!!!

    Har du inte tänkt på Saluhallen, Feskarbröderna och Feskekyrka en tidig morgon där bör finnas massa uppslag med din blick! Kram ;)

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig liten trappa.. :)

    SvaraRadera
  16. Sätter fart på fantasin. En hemlig ingång med et hemligt lösenord?

    SvaraRadera