17 jan. 2014

27. Kliar



20 kommentarer:

  1. Ja, nypon var det första jag också tänkte på när jag funderade på temat "kliar"! Väldigt vacker bild med den fina gråskalan och det korta skärpedjupet.

    SvaraRadera
  2. ...eller hur? Snygg komposition :)
    Anki F

    SvaraRadera
  3. Formerna gör sig i svartvitt, skön känsla tack vare det korta skärpedjupet. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Väldigt snygg bild....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Vad fin bild på kliar. Precis det man tänker på eller en av sakerna.

    SvaraRadera
  6. Perfekt motiv! Vet att jag som barn alltid var så fascinerad av att nypon kliade om man tog i dem men inte när man åt nyponsoppa.

    SvaraRadera
  7. Jo tack, rensade en del i höstas. Men god nyponsoppa blir det fast inte så röd och fin som den köpta. Man får väl dänga i lite karamellfärg.

    SvaraRadera
  8. Smart tolkning av temat. Snyggt med bilden i svart/vitt

    SvaraRadera
  9. Jättefint foto!! Detta var min första tanke också, nypon och mygg! Idag hade vi en surrande mygga i vardagsrummet och jag sa till min familj: Om ni slår ihjäl den måste ni slå försiktigt så att jag kan fota den som "kliar sen"... Undrar om man är knäpp eller?!? :)

    SvaraRadera
  10. Perfekt tolkning av temat och en snygg bild!

    SvaraRadera
  11. Samma motiv som jag tänkt till temat! Jag kanske tänker om, eller också kommer det nypon hos mig också.

    SvaraRadera
  12. Tänkte också genast på sammamotiv när jag läste temalistan. Får se om jag kanske kommer på något annat under resans gång. Snygg bild i alla fall.

    SvaraRadera
  13. härligt att du valde svartvitt på denna, tror det lyfte bilden mycket!

    SvaraRadera
  14. Jag har bara läst om att det kliar - jag har inte testat.

    SvaraRadera
  15. Detta var en plåga när man var yngre! Tror det mest hände på skolan som attackerna kom! Fota så vackra för ett år sen men hitta inget att stoppa dem på! Nu skall jag inte däråt och hade inte sett temat direkt!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  16. Vacker bild, kommer ihåg hur man busade runt med "klipulver" när man gick i skolan.

    SvaraRadera
  17. Vilka minnen den här bilden framkallar, både roliga och mindre roliga. Vill minnas att mormor kokade nyposoppa på nypon från busken....det kliade i halsen när man åt soppan :/

    SvaraRadera